Vai nauda kādreiz var būt arī par daudz?

Vai nauda kādreiz var būt arī par daudz. Šā vai tā, bet fenomenu joprojām respektē. Faktiski to var saukt par diezgan netīru paņēmienu, kad seksuālās īpašības tiek projicētas uz priekšmetiem, kam ar seksu nav nekāda sakara. Skaidrs, ka sākumā reklāma bija mutiska, ne velti tās nosaukums radies no latīņu vārda ‘reclamare’, kas nozīmē – izkliegt, izbļaut. Kad kokaīna lietošanas dēļ sāka fiksēt arvien vairāk psihozes un nāves gadījumus un arī konstatēja atkarību, šo narkotiku aizliedza. Neatņemama reklāmu sastāvdaļa ir skaļums – televīzijās reklāmas ir daudz skaļākas par raidījumiem. Protams, pusplikas dāmas vairāk domātas vīriešu auditorijai. Cilvēki pērk drēbes, kuras nevalkā, iegādājas mantas, kuras neizmanto, būvē lielas mājas, kuras nespēj apsaimniekot, pērk dārgas automašīnas, par kurām nevar nomaksāt līzingu, un ievēlē deputātus, kurus pēc tam lamā. Slavenībām ir iespējas diktēt un modelēt arī modi. Senajā Romā reklāmām bija paredzētas speciālas sienas, kas bija nobalsinātas ar kaļķi un sadalītas daudzos taisnstūra laukumos. Citās reklāmās akcentē nevis seksu, bet gan respektabilitāti, elitārismu un imidžu. Manipulēšanu saprot arī kā melošanu, puspatiesības teikšanu un tendenciozu faktu sagrozīšanu. Visbiežāk šādu akadēmiju vai asociāciju vienkārši nav, vai arī tādas radītas un finansētas tikai konkrētu preču reklamēšanai. Tādējādi daudzu cilvēku zemapziņā notiek it kā narkotiku legalizācija. Krievijā politisko kampaņu laikā regulāri izceļas skandāli par šīs tehnoloģijas izmantošanu, īpaši reģionālajās televīzijās. Akcentu lika nevis uz loģiku, bet gan emocijām. Mūzikas autoru pārstāvis Deivids Džeikobs informē, ka dziesmas izmantošanai PLL klipā nav licences, tāpēc reklāma izņemta no interneta. “Domāju, ka tas ir tāpēc, ka tur redzama plika pēcpuse. Tiek arī akcentēts, ka preces īpašniekiem ir radušās dažādas sociālas priekšrocības, vai arī otrādi – kam nav šīs preces, atrodas ļoti neizdevīgā situācijā. Bezkaunīgi skalo smadzenes un stāsta, ko mums vajag vai nevajag darīt.. Par pirmo rakstisko līdz mūsdienām saglabājušos reklāmu uzskata kādā Londonas muzejā eksponēto seno ēģiptiešu papirusu, uz kura slavēts kāds pārdodams vergs. Amerikāņu psihologs Roberts Čaldini atzinis: “Kļūstu dusmīgs, jo man ir lepnums un pašcieņa. gadsimtā reklāmdevējus visvairāk interesēja savas tirdzniecības markas un reklāmas lozunga radīšana, un tieši tolaik parādījās daudzu tagad populāru un ietekmīgu kompāniju nosaukumi. Daudzi nemaz nezina, kas viņi ir un ko grib, bet mediji viņiem to pasaka priekšā, turklāt vēl sniedz padomus, kā sasniegt to, ko viņi grib.

Nauda |

. gadā, kad izgudroja iespiedmašīnu un reklāmas tekstus varēja pavairot neierobežotā daudzumā. kadra patentēšana vienā mirklī atrisināja visas viņa problēmas. Seksuālajā tematikā gadās arī asprātīgi risinājumi. kadra izmantošana ir aizliegta lielākajā daļā attīstīto valstu. Ādolfs Hitlers ļaunumu personificēja ar svešajiem – ebrejiem un komunistiem. Reklāmā Pamela tēlo pieticīgi ģērbušos lidostas apsardzes darbinieci, kas rauj nost drēbes cilvēkiem, kuri ģērbušies dzīvnieku ādās, līdz ar to redzami vairāki atkailināti ķermeņi. Protams, reklāmas ir dažādas – gan korektas, gan klaji bezkaunīgas. Šīs publikācijas Vācijas iedzīvotājos izraisīja milzu sašutumu par ienaidnieku zvērībām. Tomēr katras valsts propagandas mašīna pamazām iemala valstis savstarpējos apvainojumos un karā. Piemēram, lieto mūsu zobu pastu, citādi tavus zobus saēdīs kariess. Gadās arī dažādi psihofizioloģiski triki. Kokakolas un popkorna noiets kinoteātros, kur atkārtoti veica eksperimentus, palika nemainīgs. Reklāmā jāiestrādā vesela gamma patīkamu sajūtu. Ja cilvēks televīzijā, presē un plakātos uz ielas neskaitāmas reizes redz skaistas, pusplikas daiļavas līdzās kādam produktam, tad vēlāk viņam galvā “iezvanīsies zvaniņš”, tiklīdz viņš veikalā būs ieraudzījis konkrēto preci. Kredītkartes – mūsdienīgs aizņemšanās veids. Narkobiznesa pārstāvji ir ieinteresēti, lai iespējami biežāk medijos publicētu materiālus par slaveniem cilvēkiem, kas lieto narkotikas. Kad liela vai maza cilvēku grupa tiek aizrauta ar tekstiem, bildēm un tēliem, kurus izplata mediji, grupā samazinās individuālās prāta spējas un notiek interešu, jūtu, afektu, kā arī spriešanas veidu izlīdzināšanās un unifikācija. Viens no efektīvākajiem veidiem, kā diktatoriem celt savu popularitāti un vienot lielas tautas masas, ir ienaidnieka atrašana. gadsimta beigās Amerikā un Eiropā lielu popularitāti ieguva kokaīns, vēl pilnībā nebija zināma tā kaitīgā ietekme. Rakstnieks Johaness Behers reiz izteicās, ka vēlamās domas tiek saražotas tik lielos mērogos, ka patstāvīga domāšana noslīkst to masā. Sieviešu auditorijai neder tik vienkāršotas reklāmu shēmas, ar kurām apstrādā vīriešus. Lietišķo un sauso reklāmu nomainīja literāri izsmalcināti teksti. Ja TV reklāmā parādīs tikai pliku veci, sievietes “neuzķersies”.

Tiek izmantots cilvēku pašaizsardzības instinkts, demonstrējot melīgus un hipotētiskus draudus. Ja esi īsts vecis, tev noteikti jāpērk šis pulkstenis. Ja jau slaveni, bagāti un veiksmīgi cilvēki lieto narkotikas, tad nekas slikts tas nav – tas ir stilīgi. Mūsdienu dzīves straujais temps piespiež mūs izmantot nepārbaudītus datus un sociālos stereotipus, dažādus psiholoģiskus noteikumus un uzvedības principus. “Pēc televīzijas domām, tā ir pārāk sulīga,” atzina Andersone. Ar labu reklāmu var izmānīt no cilvēkiem ļoti daudz naudas – pat bez kādām precēm. Rādot parastos „pamperus”, fonā raud mazulis, bet, reklamējot īstos, priecājas un smejas. Daudzi tirgotāji reklamējās arī uz māju fasādēm, sadusmojot māju īpašniekus. Viens no manipulācijas likumiem vēsta, ka ļaudis labprāt atdarina slavenus un veiksmīgus cilvēkus, vēlas pārņemt viņu pieredzi, gaumi un arī veiksmi. Izmanto pat hipnozes elementus, kad tiek iegrieztas spirāles un no ekrāna dzīlēm uz skatītāju virzās trīsdimensiju tuneļi un koridori. Rāda pircējus lielveikalos, kas stumdās, grūstās un gāž apkārt stendus, lai tikai tiktu pie kārotās mantas. Psihologi un sociologi sāka pētīt manipulāciju mehānismus un nonāca pie pārsteidzoša secinājuma: Pirmo pasaules karu nav gribējusi nevienas valsts valdība. Atzīts par vienu no seksīgākajiem pasaules vīriešiem, Bekhems rotā Spānijā ražoto prezervatīvu paciņas, un viņa tēls tiek izmantots ķīniešu zāļu reklāmā par erekcijas uzlabošanu. gadā publisks jandāliņš gadījās Ziedoņa Čevera vadītajai Brīvības partijai, kas savā politiskajā reklāmā pamanījās aizvainot melnādainos Latvijas iedzīvotājus. Tiesa, biznesā liela nozīme ir stilam un etiķetei – nevari taču kārtot lielus naudas darījumus, ja uz rokas ir plastmasas pulkstenis un kājās – ieplīsušas lupatu kedas. “Un šīs vēlamās domas tik smalki ievada apziņā, ka ļaudis tās notur par savējām. Aizvērt Piekrītu lietošanas noteikumiem. Karavīru apbedīšanas ainas tika pasniegtas kā briesmīgas spīdzināšanas akcijas. Uzskatāmi tas notika Krievijā – noticot reklāmu solījumiem par milzīgi lieliem procentiem, cilvēki skriešus nesa savus ietaupījumus uz mistiskām akciju sabiedrībām, kas veidoja finanšu piramīdas. Tā ir bezkaunīga spēle, kas saucas „Mēs un svešie”. Par manipulēšanu ar masu apziņu lika aizdomāties konkrēts piemērs Pirmā pasaules kara laikā vācu presē, kad propagandas nolūkā tika safabricēti materiāli par vācu karavīru mokām, nokļūstot gūstā. Vai nauda kādreiz var būt arī par daudz. Ļaudīm tiek doti gatavi dzīves šabloni, stingri uzskatu un spriedumu rāmji, kuros cilvēki jūtas droši un pasargāti. Ar Pirmo pasaules karu arī sākās “masveida smadzeņu skalošana”, un tā turpinās līdz pat mūsdienām. Senos laikos komerciālus tekstus rakstīja gan uz akmens, gan koka plāksnēm, arī uz klintīm pie tirdzniecības kuģu ceļiem. Nereti skatītāju zemapziņā tiek dots signāls, ka prece jālieto iespējami vairāk. Ne velti viens no vislabāk pelnošajiem pasaules futbolistiem ir Deivids Bekhems – un ne tik daudz ar futbolu, kā ar reklāmām. Katoļu baznīca arī vērsās pret reklāmu, kurā attēloti divi apustuļi, kas apskāvuši puskailu, džinsos tērpušos vīrieti. Runā arī, ka narkobiznesa haizivis labprāt sponsorē un reklamē rokgrupas, kuru publiskā imidža un ideoloģijas neatņemama sastāvdaļa ir narkotikas. Šajos laukumos ar ogli varēja ierakstīt savu sludinājumu. Nereti reklāmas veidotas ar atklātu pseidoloģiku un falsifikāciju, ietekmējot mūsu apziņu un zemapziņu. Mūsdienīgajā izpratnē ‘manipulēt’ nozīmē slepus ietekmēt un vadīt, ar dažādām psiholoģiskām metodēm iedarboties uz cilvēku prātu un instinktiem. No šādas programmēšanas klāsta bieži lieto tā saukto enkuru, kad izmanto cilvēku refleksus. Reizēm apzināti tiek veidotas šokējošas un provocējošas reklāmas – jo lielāks skandāls, jo spēcīgāka reklāma. Atcerēsimies populāro reklāmu ar slaveno Holivudas zvaigzni Džordžu Klūniju! Tās pamatsauklis: “Nav Martini, nav ballītes!” Šajā reklāmā Klūnijs nebrīdina: “Ja dzersi daudz Martini, degradēsies un nomirsi.” Nē, tur viss notiek skaisti un smalki. Nevienam gan nav izdevies atkārtot Vaikerija eksperimentu, lai gan vairākkārt mēģināts to precīzi dublēt. Un cilvēku apziņa lielākoties tiek ietekmēta ar stereotipiem, kas ir vispārpieņemti uzskati, nevis gūti no pašu pieredzes. Skaistas meitenes, jautra gaisotne un šarmantais Klūnijs. Mums pārdod ne jau odekolonu, šokolādi vai veļas pulveri, bet gan mūžīgu jaunību, veselību un skaistumu. Reklāma mums piedāvā krāsainiem iespaidiem bagātu dzīvi, kas ir brīva no dažādiem ierobežojumiem. Īpaši jāuzmanās, kad vienlaikus skan divi teksti, piemēram, dziesma un diktora uzruna. kadru, kuru uzskata par iedarbīgu politiskās un komerciālās reklāmas līdzekli. A.Bernāts: ‘Kā ar reklāmām mums skalo smadzenes’ Reklāmas mēdz ne pa jokam nokaitināt, kad tās nevis informē par preču vai pakalpojumu specifiku, bet gan māca mūs dzīvot. Turpini lasīt "DELFI plus" ziņas līdz abonementa termiņa beigām, kā arī izmanto DELFI kontu ērtākai DELFI satura patērēšanai bez ierobežojumiem arī turpmāk. Ne jau mana pēcpuse, tad viss būtu kārtībā. Neviens tevi neaicinās uz randiņiem, ja nelietosi konkrētās smaržas. Pirmās reklāmas uz papirusa un klintīm Droši vien piedzima līdz ar cilvēci, un alu cilvēki ne tikai medīja mamutus, bet arī slavēja savu preci, piemēram, mamuta ilkņus – lai apmainītu pret lāčādu. Tādā gadījumā mums kļūs arvien grūtāk ātri risināt dažādas dzīves problēmas. Visticamāk, psihologi teiks, ka patiesībā ir otrādi: ja esi par sevi pārliecināts, tev, lai celtu savu vērtību, nevajag ne superdārgu pulksteni, ne dzeltenu hammeru. Tomēr šāda nonivelēšanās ir labāks variants nekā haoss.” Taču patstāvīgi un analītiski domājošus cilvēkus reklāmu manipulācijas tracina. Bauda, kas rodas no seksapīlu dāmu aplūkošanas, automātiski pārnesas uz preci vai kompānijas zīmolu. Lai masās nostiprinātu kādu stereotipu, tas neatlaidīgi jāatkārto daudzas reizes. Pēc kāda laika veiklie naudas mijēji nozuda ar visiem miljoniem. Tiek mākslīgi radīta cēloņu un seku saistība starp parādībām, kurām patiesībā nav nekāda sakara. gadsimta sākuma kļuva skaidrs, ka reklāmas mode, tāpat kā visas modes, attīstās cikliski, nevis taisni. Piemēram, Indijā lielu rezonansi izraisīja apavu kompānijas reklāma, uz kuras plakāta bija populāri indiešu aktieri, pavisam kaili, vienīgi kājās bija uzvilktas reklamējamie sporta apavi.

Vajag vai nevajag aizdot naudu? - R-O-U-B-E-R

. Lūk, tāpēc mēs nedrīkstam būt vienaldzīgi, kad redzam, ka kāds veikls zellis šos principus pārvērš par apmānīšanas ieroci. Piemēram, reklāmā uzreiz pievieno nevis vienu, bet gan divus buljona kubiņus, mutē bāž nevis vienu, bet divus košļājamās gumijas spilventiņus, ūdens glāzē izšķīdina uzreiz vairākas medikamenta tabletes. Publicētās fotogrāfijas gan bija īstas, bet komentāri pie tām – melīgi.

Kā un kad ātrais aizdevums var palīdzēt? |

. Kādā plakātā koķeti smaidoša dāma tiek uzmaukta uz lielas cigaretes. Toreiz noritēja masveida reklāmas kampaņas presē. Pēc vairāk nekā gadsimta jautājums par narkotiku reklāmu joprojām ir aktuāls – izteiktas pamatotas aizdomas, ka tā tiek organizēta slepus. Veicot arheoloģiskos izrakumus seno ēģiptiešu pilsētā Memfisā, arheologi drupās atrada akmens plāksni, uz kuras bija iegravēts: “Šeit dzīvoju es, Minoss no Kipras salas. Nomainot “tiešo” reklāmu, uzradās “zaglīgā”. Katrs var izvēlēties – novērtēt reklāmu veidotāju savdabīgo humoru vai arī tādu krēmu principiāli nepirkt. “Rīt Kristus pie krusta tirgos zeķes.” Kuriozs bija Glāzgovas amatpersonu aizliegums reklamēt kompānijas „Reebok” sporta apavus. Tāpēc izteiktas versijas, ka Vaikerijs ir falsificējis savus rezultātus. Tiek izmantota arī gaismas spēle – kad uzrodas prece, parādās spilgtas un dzīvi apliecinošas krāsas, bet līdz tam vide ir pelēka un nomācoša. Vai pat trīs teksti, kad notiek informatīva pārslodze, lietojot neirolingvistisko programmēšanu. Rodžerss devās uz Fortlī pilsētiņu Ņūdžersijas štatā, kur Vaikerijs bija veicis savus pētījumus. Kā atzīmē krievu filozofs Genādijs Šiškovs: “Kad uzradās radio un televīzija, cilvēku vadāmība sasniedza triumfu. Pavlovs deva suņiem gardus kaulus un šķindināja zvaniņu. Viņš strādāja kompānijā, kas pētīja reklāmu un veica eksperimentu vairākos kinoteātros. Un to apliecina pati dzīve. Šantāža, grafiki un viltus asociācijas Kā uzskata psihologi, praktiski visa reklāma manipulē ar mūsu apziņu. Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Ar dievu žēlastību man ir dotas spējas tulkot sapņus par pieticīgu cenu.” Ļoti īsa un izsmeļoša reklāma. Tā teikt, redzat, kādas cigaretes ir piemērotas lieliem darbiem. Bet mēs šos principus izmantosim arvien retāk, ja arvien biežāk saskarsimies ar psiholoģisko spekulantu meliem un viltībām. Reklāmu kritizētāji gan brīdina, ka mūsdienās izveidojies apburtais loks: industriālā sistēma ir atkarīga no medijiem, un mediji atkarīgi no industriālās sistēmas. Reizēm lieto šantāžu un iebiedēšanu. Vai ātrais kredīts liedz vēl jebkad saņemt bankas aizdevumu?. Kur nauda un politika, tur arī skandāli. Neiztikt bez skandāliem arī Latvijā. Vai arī – tikai mūsu tamponi nodrošina sievietei simtprocentīgu aizsardzību. Šādi reklamē arī preces, kurām ar seksu nav ne mazākā sakara, piemēram, kafiju, cigaretes, sadzīves tehniku u. Piemēram, reklamējot vīriešu sejas krēmu, var uzsvērt, ka “mūsu krēmam ir izmeklēts un neatkārtojams aromāts”, bet var paziņot, ka krēma aromāts pievilina sievietes, un reklāmā parādīt, kā satriecošas skaistules ar lielu baudu laiza brīnumkrēma lietotāju. Baznīca vērsās pret to, ka gandrīz visas plakātā attēlotās personas, tostarp Kristus, ir sievietes. Slaveni ļaudis aizgūtnēm slavēja kokaīnu: lūk, cik jauks un dabisks stimulators, atraisa radošās spējas, sniedz enerģiju un labu garastāvokli! Turklāt palīdz tikt vaļā no alkoholisma. Šādā reklāmā cigarete vairs nav vienkārši cigarete, bet gan fallisks simbols. Pieklājīga summa - līdz 1500 eiro un elastīgi nosacījumi kredīta atmaksai. Milzīgs bija Rodžersa pārsteigums, kad viņš secināja, ka pilsētiņā visus gadus pēc Otrā pasaules kara bijis tikai viens neliels kinoteātris, kura nemainīgie īpašnieki un pilsētiņas iedzīvotāji neko neatceras un nezina ne par Vaikeriju, ne viņa eksperimentiem. Tāpēc no agra rīta līdz vēlam vakaram visās malās mums “borē” un mēģina iekalt, cik labs ir viens vai otrs produkts. Tiek uzskatīts, ka seksuālo instinktu, vienu spēcīgākajiem bioloģiskajiem stimuliem, saistot ar reklamējamo produktu, var sasniegt labus rezultātus. Satelīttelevīzijas tīkls „CNN Airport Network” atteicies rādīt dzīvnieku aizstāvju organizācijas PETA reklāmu ar „Playboy” modeles Pamelas Andersones piedalīšanos, norādot, ka tā ir pārāk nepiedienīga. TV tīkla vadība uzskata, ka tā nav piemērota bērniem. Kāds veikls uzņēmējs laida pārdošanā jaunu dzērienu – vīnu, kas sajaukts ar kokaīnu, un saņēma tam svētību pat no Romas pāvesta. kadra tehnoloģiju, viņš bija totāls neveiksminieks, kas nebija guvis nekādus panākumus profesionālajā darbībā. Tiek radīts iespaids, ka būsi neveiksminieks, ja nesekosi reklāmas ieteikumiem. Un mēs nevaram katru reizi pārbaudīt to patiesumu. Gadās, ka tādās reklāmās nav pat aicinājuma pirkt, bet tiek demonstrēta nepārtraukta preces lietošana, radot iespaidu, ka konkrētais produkts nodrošina laimīgu un bezrūpīgu dzīvi. Tiesa atzina, ka šī reklāma ir “nepelnīts un agresīvs cilvēku visdziļāko reliģisko jūtu aizskārums”. Ar ļaudīm var viegli manipulēt, radot un izmantojot stereotipus

Komentāri