Taupības plāns Ziemassvētkiem

Eiropas Komisijas prezidents Žans Klods Junkers arī paziņojis, ka neveiksmīgu turpmāko sarunu gadījumā ir izstrādāts detalizēts plāns, kā Grieķijai izstāties no eirozonas. „Šobrīd ir tāda situācija: it kā mēs zinām, ka velotransportu izmanto, bet mums nav tās statistiskās bāzes apakšā, lai mēs varētu kaut kā kvantificēt un izdarīt secinājumus no tā, kā cilvēki izmanto velotransportu. Ir ''EiroVelo'', ir dažādas organizācijas, piemēram, Vidzemes plānošanas reģions ir uzņēmies plānot maršrutus un tādas lietas. Ciprs arī klāstījis, ka nekur citur taupības programmas nav bijušas tik smagas un ilgstošas un Griekija kļuvusi par taupības politikas laboratoriju. Grieķijas premjerministrs Aleksis Ciprs un jaunais finanšu ministrs Eiklīds Cakalots reālu un rakstisku reformu piedāvājumu tā arī nespēja prezentēt. Mēs visi esam atbildīgi par šo krīzi, un mums visiem ir pienākums to atrisināt,” uzsvēra Tusks. Nē, tas jau notiek pats par sevi.” Plāna autoriem nācies saskarties ar situāciju, ka dokuments pasūtīts brīdī, kad valsts budžets nākamajiem gadiem jau saplānots un uz papildu naudu velosatiksmes attīstībai nav ko cerēt. Iepriekš otrdien izskanēja ziņas, ka. Es asi iestājos pret Grieķijas izstāšanos, taču es nevarēšu to novērst, ja Grieķijas valdība nedarīs to, ko mēs no viņiem sagaidām, vienlaicīgi cienot grieķu tautas pašcieņu,”  pauda Junkers. Šobrīd ir tā, ka mēs zinām, kur mums ir veloceliņi, un tad ir ļoti diferencēta un izmētāta [pārējā] informācija. Ciprs apgalvojis, ka priekšlikumi aizdevējiem ir iesniegti, Grieķija vēlas parādu restrukturizāciju. Eirozona un EK uz šo iznākumu ir reaģējusi dažādi: atsevišķi politiķi piesardzīgi, citi – asi. Mums ir izstrādāts detalizēts Grieķijas izstāšanās plāns. Viss – esošā budžeta ietvaros. Vairāku eirozonas valstu līderi norādījuši, ka bez konkrētu reformu piedāvājuma par jebkādu parādu norakstīšanu nevar būt ne runas. Taupības plāns Ziemassvētkiem. Proti, lai Eiropas Centrālā banka turpinātu savu atbalstu grieķu bankām, taču tai ir nepieciešams saņemt skaidru signālu no Eiropas Savienības par to, ka ar Grieķiju ir uzsāktas tiešām nopietnas sarunas. Tāpat mums ir arī scenārijs humānās palīdzības sniegšanai. Es tiešām neredzu lielu jēgu. “Mūsu nespēja panākt vienošanos var novest pie Grieķijas bankrota un tās banku sistēmas maksātnespējas. Ieteikumus iesniegušas dažas pašvaldības un nozares aktīvisti. Ciprs ir paziņojis, ka viņš piekritīs daudzām kreditoru prasībām, taču ne visām. „Nu, pamatā iesaka izstrādāt nevis šo plānu, bet pilnīgi citu plānu,” tā apspriešanas rezultātus komentē ministrijas nolīgto plāna izstrādātāju – personu apvienības „EIRE projekts” – pārstāvis Valdis Felsbergs. Nupat beidzās tā sabiedriskā apspriešana. Savukārt , ka eirozona ir stabila arī pēc Grieķijas referenduma. Eiropas Centrālās bankas likviditātes nodrošinājums grieķu bankām ir vitāli nepieciešams, pretējā gadījumā draud sabrukt tūrisma industrija, gaidāms cenu kāpums un preču trūkums, kā arī sociālās spriedzes palielināšanās. Ar nākamajiem trim gadiem izstrādāto valsts velosatiksmes attīstības plānu var iepazīties mājaslapā veloplans.lv. Taču tagad es esmu spiests pateikt skaļi un skaidri, ka gala termiņš ir šīs nedēļas beigas.

Vispārīgs apraksts -

. „Pašreiz, manuprāt, vienīgā jēga ir ielikt ķeksīti, ka darbs ir izdarīts, plāns ir uzrakstīts. Man nav šaubu, ka tas ietekmēs arī visu pārējo Eiropu, arī ģeopolitiskajā ziņā,” sacīja Tusks. Papildus tiem ir nepieciešams meklēt visus iespējamos veidus, kā nodrošināt cik vien iespējams lielu atbalstu gan no grieķiem, gan no ārvalstu partneriem. Vācijas kanclere Angela Merkele norādījusi, ka situācija patiešām ir nopietna un Grieķijai ir nepieciešama jauna palīdzības programma, kas turpinātos vairākus gadus un nebūtu īstermiņa pasākums. Kas ir patēriņa kredīts privātpersonām?. Šajā plānā nav pamata ieplānot veidot, piemēram, veloceļus, kuri jau tik un tā tiek veidoti, uzkārt ordeņus un izlikties, ka tas notiek šī plāna dēļ. „Satiksmes ministrija atbild par valsts autoceļiem. Pēc viņa vārdiem, Grieķijas krīze liecina, ka eirozona nespēj rast risinājumu parādu krīzei. Arī Eiropas Komisijas prezidents Žans Klods Junkers paziņojis, ka Grieķija, nespējot noteiktajā laikā iesniegt savus konkrētos priekšlikumus, savas pozīcijas ir ne tikai nav stiprinājusi, bet gan vājinājusi. Lai arī Junkers joprojām vēlas redzēt Grieķiju eirozonā, Eiropas Komisijai esot tā dēvētais “Grexit” jeb Grieķijas izstāšanās plāns. Ja būs šādi [droši] ceļi, būs arī braucēji,” saka Kreilis. Pirms otrdien notikušā eirozonas finanšu ministru un vēlāk arī eirozonas valstu līderu tikšanās galvenā uzmanība bija pievērsta tam, ar kādiem priekšlikumiem izejai no krīzes nāks klajā Grieķija. Eirozonas līderi paziņojuši, ka gaidīt Atēnu atbildi līdz piektdienai ir pēdējie aizdevēju piedāvājumi un situācija ir kļuvusi kritiska visai Eiropai. Viss, kas notiek, tas jau notiek. Atsevišķi komentētāji arī norādīja, ka jaunajam palīdzības plānam nevajadzētu būt tādam, kas tikai tur Grieķiju “īsā pavadā” un pieprasa pieturēties tikai pie fiskāliem mērķiem. Taču, kā arī prognozēja liela daļa žurnālistu un politikas vērotāju, nekādi brīnumi nav notikuši. Tiesa, Eiropas Savienības  pārstāvji norādīja, ka nekādu jaunu priekšlikumu no Grieķijas nav.

Pašvaldību autoceļi ir pašvaldību kompetencē, un pašvaldības arī tur atbild par veloceliņu izstrādi. Praktiskus pasākumus infrastruktūras uzlabošanā valsts līmenī varēs sākt plānot vien pēc trim gadiem, kad taps nākamais plāns, atzīst Satiksmes ministrijas pārstāvis. “Komisija ir sagatavota visam. Lai arī savi priekšlikumi oficiāli bija jāiesniedz jau otrdien, Aleksis Ciprs paziņojis, ka sagatavošanas process būs ātrs un tiks noslēgts vēlākais līdz nedēļas beigām. Vēl arī daži izglītošanas un mārketinga pasākumi, lai audzētu riteņbraukšanas popularitāti. Jau ziņots, ka otrdien pirmo reizi pēc Grieķijas referenduma tikās Eirogrupas vadība un Grieķijas valdība. Runājot par šo palīdzības programmu, analītiķi norāda, ka pirmais un galvenais uzdevums ir nodrošināt to, lai Grieķija noturētos virs ūdens. Finanšu stabilitātes pamatprincipi. To apliecina arī Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta Autoceļu nodaļas vadītājs Klāvs Grieze. “Ja kādam ir ilūzijas par to, ka tas tā nebūs, viņi ir naivi. Taču par spīti tam, grieķu bankas joprojām būs slēgtas līdz ceturtdienai. Šogad, pildot valdības deklarācijā uzdoto, Satiksmes ministrija pasūtījusi jaunu. „Esmu pilnīgi pārliecināts, ka Latvijā ir ļoti daudz cilvēku, kuri gribētu pārvietoties ar divriteni, bet viņi pagaidām nejūtas droši. Mums ir arī scenārijs, kuram es pats dodu vislielāko priekšroku, kā tikt galā ar problēmām tagad, saglabājot Grieķiju eirozonā. Ātrais kredīts ir īstermiņa kredīta veids, kuru izsniedz kredītdevējs, nevis banka. Tieši tāpēc vēlākais piektdienas rītā ir jāsaņem skaidrs un visaptverošs krīzes pārvarēšanas piedāvājums. Ir kaut kādi dati šur un tur, bet nav kopīgu datu par visu valsti vai kaut vai Rīgu.” Nav arī kopīgas ainas kaut vai par visiem veloceliņiem valstī. Taču apmaiņā pret to Grieķija vēlas saņemt trešo glābšanas programmu no eirozonas, kaut kāda veida vienošanos par savas valsts parāda restrukturizāciju, kā arī vēl vairāk pasākumu ekonomiskās izaugsmes veicināšanai. Ir iztērēts darbs, laiks, bet es neredzu to kā stratēģisku valsts nozīmes attīstības dokumentu, kas varētu palīdzēt veicināt riteņbraukšanu valstī,” viņš secina pēc iepazīšanās ar dokumentu. Līdz šim es esmu izvairījies no jebkādu termiņu minēšanas. Tas nozīmē, ka Grieķijai ir dots laiks vēl līdz ceturtdienai sagatavot jaunos priekšlikumus.  Eiropadomes priekšsēdētājs Donalds Tusks paziņojis, ka šis ir pats kritiskākais brīdis eirozonas vēsturē. Nākamajā dienā no amata nolēmis. Tā kā ir ļoti izmētāta informācija, bet nav viss kopumā, tāpēc mēs nevaram vērtēt valsti kā vienotu veselumu šobrīd tieši šajā velo jautājumā.” Apkopot vajadzīgos datus faktiski arī ir šī plāna galvenais mērķis nākamajiem trim gadiem.

PDF Velosatiksmes attīstības plāns 2018. - 2020

. Taupības plāns Ziemassvētkiem. Sohocredit ātrais kredīts par summu 100 eiro no 7 līdz 30 dienām.. Un pilnīgi noteikti, vissāpīgāk tas būs grieķu tautai. Tajā neesot iekļauts faktiski nekas no viņa pārstāvētajā Riteņbraucēju apvienībā iepriekš apspriestajiem jautājumiem par to, kam šādā plānā pienāktos būt. Realitāte ir tāda, ka mums ir tikai piecas dienas, lai panāktu galīgo vienošanos

Komentāri