Ietaupi līdz pat 46%

Līdz ar to mums nebūs problēmu, ka kāds no absolventiem dosies atpakaļ uz, piemēram, Spāniju, un mēs paliksim bez potenciālā pilota. Ticu, ka tas varētu notikt, taču nedomāju, ka to paveiksim ar saviem līdzekļiem. Nedomāju, ka “airBaltic” būs tas, kas tos aizsāks, bet “airBaltic” no tiem iegūs, jo būsim labākais pieejamais partneris. Bezpilota tehnoloģijas strauji attīstās, bet jautājums par to, kad šādi lidaparāti varēs pārvadāt pasažierus, ļoti iespējams, vairāk ir saistīts ar cilvēku bailēm. Lidojumiem uz atpūtas galamērķiem, kā, piemēram, uz Malagu, Lisabonu, biļetes tiek iegādātas laicīgi, bet īsākos maršrutos populārāki ir pēdējā brīža pirkumi. “airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss intervijā aģentūrai LETA norāda, ka šogad katrs mēnesis tiek noslēgts ar labākiem rezultātiem nekā attiecīgais mēnesis iepriekšējā gadā. Kā jau minēju, līdz ar pasažieru skaita pieaugumu aug arī ieņēmumi. Pamatojoties uz to un jaunajām lidmašīnām, uzlabojas mūsu rādītāji. Šobrīd ekonomikā nav vērojama lejupslīde, līdz ar to arī pasažieru skaits nekrīt. Kad biju jaunāks, Eiropā jauniešiem bija iespējas iegādāties lētas vilcienu biļetes un ceļot pa visu Eiropu, tagad tas pats notiek aviosatiksmē. Baltijas valstīs ir vērojama stabila izaugsme, bet iedzīvotāju pirktspēja nav tik liela kā citās Eiropas valstīs. Tātad tas ir atkarīgs no maršruta un lidojuma mērķa – bizness vai atpūta. Tātad pirmās astoņas lidmašīnas būs mūsu bilancē, nākamās sešas tiks pārdotas un nomātas, vēl nākamās sešas arī, visticamāk, tiks pārdotas un pēc tam nomātas, bet pēc tam pāris lidmašīnas gribam arī iekļaut bilancē. Ja izdosies sasniegt vairāk, nekā plānots, ļoti labi, bet nedomājam, ka Baltijā šāda apmēra izaugsme turpināsies ilgtermiņā.

Šobrīd tiek spriests, vai OPEC valstis, palielinot naftas ieguvi, varētu nosegt Irānas naftas trūkumu. Saistībā ar šo jāpiemin mūsu jaunās lidmašīnas, pateicoties kurām mums izdosies ietaupīt. Par to arī bijām samaksājuši pirmo maksājumu daļu, bet nolēmām to pārdot līzinga kompānijai Singapūrā. Turklāt vēl ir jāattīsta šobrīd pieejamās tehnoloģijas. Piemēram, runājot par darbaspēku, piloti ir kļuvuši krietni dārgāki tirgus situācijas dēļ, lidostu pakalpojumu izmaksas aug, gaisa satiksmes vadīšanas pakalpojumi tāpat. Visas izmaksas aug, līdz ar to ir spiediens optimizēt izmaksas. Ir atsevišķi maršruti, kuros lido pat piecas kompānijas, piemēram, no Tallinas uz Londonu. Tas aizņemtu vismaz deviņus mēnešus, pirms varētu sākt darbu, jo, piemēram, būtu nepieciešamas atbilstošas lidmašīnas. Jaunā paaudze domā, kur aizceļot šajā nedēļas nogalē, un šis fenomens ir novērojams visā Eiropā. Mūsu gadījumā ir jāmaksā noteikti procenti no kopējās summas, līdz lidmašīna tiek pieņemta ekspluatācijā. Tiešo reisu segmentā ir ļoti spēcīga konkurence, un to rada kā vietējās kompānijas, piemēram, Igaunijas “Nordica”, tā starptautiski pazīstamās – “Norwegian”, “Lufthansa”, “Ryanair” u.c. Atgriežoties pie jautājuma par degvielas cenu ietekmi, jā, tam būs ietekme, kas nozīmē, ka visām aviokompānijām būs nepieciešams segt izdevumus, bet parasti tas notiek ar zināmu laika nobīdi. Ir sistēma, kas vērtē konkurenci, pasažieru plūsmu, kā arī mums ir pašiem sava cenošanas sistēma, un šīs abas sistēmas strādā kopā. Vienlaikus jāatceras, ka līdz ar to kāptu cenas degvielai arī ASV, kur rudenī gaidāmas vēlēšanas. Lielākoties būs nepieciešami tehniskie darbinieki, bet tāpat meklējam speciālistus arī citās darba sfērās – jau esam sākuši aktīvu darbinieku rekrutēšanas procesu. Tā kā mācību maksas segšanai tiek ņemts aizņēmums, ir jāmaksā arī aizdevuma procenti. Daļa pasažieru biļešu izvēlē vadās pēc cenas, daļa – pēc izlidošanas grafika, it īpaši tie, kas dodas biznesa braucienos.

VeloinfrAstruktūrAs plānošAnAs un riteņbrAukšAnAs. - MOBILE 2020

. Taču, ja mūsu akcionāru stratēģija būs izveidot ilgos lidojumus, tad mums ir plāns, kā to darīt. Mācības aizņem aptuveni divus gadus, pēc kuriem mēs lemjam, vai vēlamies pieņemt šo cilvēku darbā. Visas zemo cenu aviokompānijas var piepildīt savas lidmašīnas ar cilvēkiem, kuri ceļo, jo viņiem patīk viņu dzīve, tas ir dzīvesveids. Tālāk jau ir noteikts grafiks, cik procenti no līguma summas ir jāmaksā lidmašīnas būvniecības gaitā vai visu summu uzreiz. Šobrīd popularizējam lidojumus šā gada rudenī, ziemā, un pakāpeniski rezervācijas aug. Vārdu sakot, šobrīd šajā maršrutā mēs neizmantojam lidaparātu, kuru tajā laikā varētu izmantot kaut kur citur. Tā kā mums ir pozitīvs kredītreitings, mums izdevās saņemt no šīs iestādes aizdevumu. Jāatzīmē, ka pārvadāto pasažieru skaita pieaugums divciparu skaitļu apmērā ir vērojams visās Baltijas valstīs. Līdz ar to arī kopumā pusgadā ir labāki rezultāti nekā pērn. Mūsu bilancē tās būs rezerves. Palielinām savu kapacitāti, piedāvājot vairāk sēdvietu, turklāt mums izdodas pārdot vairāk par pievienoto apjomu. Normālā gadījumā lidaparāts būtu noparkots šeit lidostā “Rīga”, tā vietā mēs lidojam uz Liepāju, kas ir īss lidojums, tur pavada nakti un tad agri no rīta lido uz Rīgu, vēl pirms mums tā ir vajadzīga šeit. Gribētu atzīmēt, ka pēdējā laikā pasažieru paradumos ir vērojama jauna tendence. Mēs nerisinām šīs sarunas, tie ir lidostas mēģinājumi piesaistīt jaunas aviokompānijas, un mēs par to tikai priecājamies. Aviācijas likums nosaka, kādai kvalifikācijai jābūt noteiktu amatu darītājiem, kādiem sertifikātiem jābūt, cik lielai pieredzei u.tml. Šie ir izaicinājumi, jo mēs nevaram ietekmēt globālo ekonomiku, mēs varam tikai sagatavoties negatīviem scenārijiem. Mēs cenšamies noturēt cilvēkus un nodrošināt viņiem karjeras izaugsmes iespējas. Vismaz pagaidām tirgū nav vērojamas kādas pazīmes, kas liecinātu, ka biļešu cenas varētu kāpt. Šobrīd no Baltijas netiek piedāvāti tālie lidojumi, bet no Somijas ir milzīgs tālo lidojumu tīkls. Runājot par darbaspēku, esam dzirdējuši sūdzības, ka pēc prakses “airBaltic” cilvēks ar inženiera izglītību tomēr nesaņem darba piedāvājumu, norādot, ka pieredze ir par mazu. Protams, degvielas cenas var svārstīties gan uz augšu, gan leju, bet, ja tās turpinās kāpt, pasaules ekonomika cietīs. Šādos gadījumos mēģinām atrast brīvprātīgos, kas būtu ar mieru lidot vēlāk, un parasti tas arī izdodas. Zemo cenu aviokompānijas ir radījušas šo ceļotāju segmentu, un arī mēs no tā iegūstam. Vienlaikus viņš atzīmē, ka šobrīd apjomu audzēšanai ir labvēlīga tirgus situācija, taču nākotnē tik strauja izaugsme gan netiek prognozēta. Un šīs vecuma kategorijas pārstāvji arī nesūdzas par naudas trūkumu. Arī administrācijas darbiniekiem cenšamies nodrošināt karjeras izaugsmes iespējas. Pirms kāda laika izskanēja, ka notiek sarunas ar Dienvidkoreju par tiešo reisu izveidi. Protams, situācijas atšķiras, ja lidojumi attiecīgajā virzienā notiek biežāk vai retāk. Ļoti, ļoti maz ir situāciju, kad kāds pasažieris netiek nogādāts galamērķī, ko mēs arī kompensējam atbilstoši Eiropas Savienības prasībām. Tie ir jaudīgāki dzinēji, kuri patērē mazāk degvielas. Un mums tas ir jāizdara par katru lidmašīnu. Tiktāl mūsu konservatīvā stratēģija strādā. Rīgā mēs strādājam abos virzienos – gan uz tiešo reisu, gan savienojamības nodrošināšanu. Rudenī mēs pat varētu kļūt par numur viens saistībā ar jauno galamērķu ieviešanu. Pie tā mēs aktīvi strādājam jau divus gadus un plānojam tuvākā gada laikā pasažierus iepazīstināt ar jaunu sistēmu, jo pasažieri vēlas vienkāršību. Vienmēr notiek kādas sarunas, un mēs tās tikai atbalstām. Lai gan šobrīd tur esam otrajā vietā aiz “Nordica”, mūsu pozīcijas ir labas. Neviena aviokompānija nevēlētos, lai publiskajā telpā nonāktu ziņas, video materiāli, kā kāds pasažieris tiek izmests no lidmašīnas. Nedomāju, ka Viļņā kļūsim par lielāko aviopārvadātāju, bet sniedzam pasažieriem cita veida pakalpojumu – savienojamību. Problēmas varētu rasties, ja tur vienlaicīgi nolaistos trīs lidmašīnas, bet vienas gadījumā process ir tāds pats kā šeit, Rīgā. Vēlamies uzlabot pasažieru pieredzi, piemēram, ar botiem nodrošinot informāciju, cik ilgs laiks būs jāpavada ceļā līdz lidostai, cik ilgi jāgaida rindā uz drošības pārbaudēm u.tml. Jāpiebilst, ka attiecībā uz biļešu iegādi pēdējā brīdī arī mūs ietekmē laikapstākļi – ja laikapstākļi tepat ir labi, tad neviens arī nekur neplāno doties. Tāds plāns mums ir apzināts, bet to neīstenojam. Ja nevar, tad normālā gadījumā naftas cenām būtu jākāpj. Turpinot par darbiniekiem, esam izveidojuši pilotu akadēmiju, kurā mācīties piedāvājam principā jebkuram gribētājam. Creator Hub Plans & Products Creator Hub Plans & Products. Pilota alga ir krietni augstāka par to, ko piedāvā cilvēkam ar cita veida bakalaura grādu, un, tiklīdz esi sasniedzis kapteiņa kategoriju, atalgojums vēl vairāk aug. Tikai pēc drošības pārbaudes lidostā var sākt nomierināties un izbaudīt ceļojumu. Aviokompāniju ieskatā ir jābūt veselīgai proporcijai starp sev piederošām un nomātām lidmašīnām, tāpat jāņem vērā, ka aviokompāniju finansiālā situācija ir atšķirīga. Viens ir igaunis, pārējie – latvieši. Mēs zinām, cik izmaksātu pašiem uzsākt tālos lidojumus, bet ir jābūt akcionāru lēmumam par šādu investīciju veikšanu. Tehnoloģijas attīstās nemitīgi. Tas viss kopumā cilvēkam sagādā stresu. Šogad mēs ceram pārvadāt ievērojami vairāk pasažieru nekā pagājušajā gadā – plānojam pārsniegt četrus miljonus. Jā, un, lai to segtu, piedāvājam iespēju saņemt aizdevumu. Mēs redzam Tallinai labu potenciālu izaugsmei, tāpat arī Viļņai, kur ļoti spēcīgas pozīcijas ir “WizzAir” un “Ryanair”. Turklāt nevar zināt, kādas prasības būs apsardzes darbiniekiem – jāvelk nost josta, zābaki utt. Jāatzīmē, ka “IATA” ir ļoti konservatīva pieeja prognozēm, līdz ar to, ļoti iespējams, ka šis skaitlis būs virs astoņiem miljardiem. Ietaupi līdz pat 46%. Uz šiem galamērķiem lidojumi notiek vairākas reizes dienā. Kad Latvijā beigsies vasaras sezona, tad cilvēki metīsies plānot ceļojumus ziemas periodā. Tam ir jābūt akcionāru lēmumam – lūdzu, šeit ir nauda, par kuru sākt tālos lidojumus. Nav problēmu ienākt spēcīgā maršrutā kā piektajai aviokompānijai, ja ir pareizais produkts. Teorētiski var nolaisties jebkur ar atbilstošu skrejceļu, pasažieriem vienīgi varētu būt neērtības, ja, piemēram, uzgaidāmā halle ir ļoti maza. Mēs vienmēr rūpīgi izvērtējam, cik lielu kapacitātes pieaugumu tirgus var uzņemt. Vienlaikus jāatzīst, ka dažkārt zaudējam ļoti labus darbiniekus, jo citas, daudz lielākas kompānijas, tos pārpērk. Pagaidām šīs tehnoloģijas ir eksperimentālā līmenī, un tā tas paliks vēl ilgu laiku. Firmas, kas izsniedz SMS kredītu. Jāpiebilst, ka vasarā tūrisms ļoti sekmē tiešo reisu popularitāti. Iespējams, varam sagaidīt izmaiņas ASV attieksmē. Starptautiskajās lidostās, it īpaši vasarā, regulāri var dzirdēt aviokompāniju paziņojumus, ka tiek meklēti brīvprātīgie. Jau ir izstrādāti dažādi droni, un tie tiek veidoti arvien lielāki.

Ēku energoefektivitātes paaugstināšana - Baltijas Vides Forums

. Ja kompānijas kontrolpakete būtu privāta, īpašnieki varētu daudz vienkāršāk lemt par šādas stratēģijas īstenošanu. Vienlaikus jāatzīst, ka būs jāpaiet daudziem, daudziem gadiem, līdz redzēsim elektrisko dzinēju komerciālos pārlidojumos. Tāpat par labu nāk tas, ka mums vidēji lidmašīnu piepildījums nav tik liels kā ļoti zemo cenu aviokompānijām. Ja mēs palielinām sēdvietu skaitu, atbilstoši aug gan tranzīta pasažieru, gan tiešo reisu pasažieru proporcija. Nemaksājam lielākās algas Latvijā – droši vien bankas mūs pārspēj -, bet liela daļa darbinieku saņem starptautiska līmeņa atalgojumu, un darbinieki mūs novērtē. Pieprasījums pēc šāda veida dzinēju lidmašīnām vēl tikai augs. Jau tā lielākoties tiek pavadīts ilgs laiks ceļā uz lidostu, ideālā gadījumā lidojumam esi reģistrējies internetā, vēl ir nepieciešams nodot bagāžu, kas arī aizņem laiku, un tikai pēc tam jāgaida “korķī”, lai izietu drošības pārbaudes. Gribētu atzīmēt, ka mums pirmo reizi uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē ir izdevies pārspēt šos rādītājus. Ja mēs nerīkotos godprātīgi, par to regulāri varētu lasīt medijos, it īpaši ņemot vērā mums Latvijā pievērsto uzmanību. Interese par mūsu piedāvājumu ir ļoti liela. Vēlamies, lai arī citos maršrutos visiem pasažieriem tiktu nodrošināta māju sajūta. Taču audzējam apmērus gan Tallinā, gan Viļņā, piemēram, šogad esam pievienojuši trīs tiešos galamērķus lidojumiem no Tallinas uz Londonu, Stokholmu un Oslo. Kopumā vidēji puse pasažieru ceļo tranzītā. Ja kāds cits atnāktu uz Rīgu un piedāvātu veikt tālos lidojumus, mēs būtu labākais partneris, kas varētu nodrošināt pasažierus šim pārvadātājam. Tas parāda, ka aktīvi strādājam arī darbības attīstīšanā kaimiņvalstīs, taču tajās nefokusējamies uz transfēra piedāvājumiem, šajā ziņā koncentrējamies uz Rīgu. Tātad pagaidām lidostas infrastruktūra ir apmierinoša. Kamēr šim tīklam būs pozitīvs efekts, mēs turpināsim lidot šajā maršrutā, bet, ja tas mainīsies, tad izvērtēsim situāciju. Piemēram, ASV prezidenta paziņojumiem par embargo noteikšanu Irānas naftas importam un sankciju draudiem citām valstīm, kas nesekos ASV piemēram, jau ir bijis efekts. Liels pasažieru skaita pieaugums ir kritisks jautājums infrastruktūrai. Mēs koncentrējamies uz savienojamību.

Visi atlaižu kuponi vienā portālā - ietaupi katru dienu |

. Parasti vasaras mēnešos ir vērojams lielākais pasažieru skaita pieaugums. Vārdu sakot, mums turpmākajos gados ir iespēja nopelnīt, ja būs tāda vajadzība, jo, manuprāt, savas lidmašīnas esam iegādājušies par ļoti labu cenu. Tehnoloģijas attīstās, un Skandināvijā jau tiek attīstīti lidmašīnu elektrifikācijas projekti. Kapacitāte tika samazināta tik ļoti, ka tas neveicināja kompānijas attīstību, bet tāda bija tā brīža situācija. Domāju, ka tas nav nekas nepaveicams jaunam cilvēkam. Ja visas sēdvietas lidmašīnā ir rezervētas un visi tiešām ierodas, tad būs tehniska pārpildīšanas situācija. Līdz ar to tālajiem lidojumiem no Baltijas valstīm varētu būt milzīgs potenciāls. Piemēram, šogad ir redzams ievērojami būtisks degvielas cenu kāpums. Piemēram, Izraēlā pārbaudes ir ļoti, ļoti stingras, pasažieriem ir arī jāatbild uz dažādiem jautājumiem

Komentāri