Iepriekš valdība atbalstīja airBaltic pamatkapitāla palielināšanu līdz 250 miljoniem eiro. To bija plānots veikt trīs posmos pēc nepieciešamības. Tomēr, lai pielāgotu Ministru kabineta 8. jūlija rīkojumu par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu Eiropas Komisijas 3. jūlija lēmumam atbalstīt aviokompāniju, ir jāveic noteiktas izmaiņas rīkojumā.
Tajā pašā laikā Ministru kabinets atcēla valdības 31. marta lēmumu palielināt airBaltic kapitālu ar aizdevumu no Valsts kases EUR 36 140 944 apmērā. Tas paredzēja atlikt uzkrāto valsts kases procentu maksājumu atmaksu. Summa sasniedz EUR 36 140 944.
Ministru kabineta 14. jūlija lēmums paredz atcelt 31. marta lēmumu un uz 10. augustu noteikt atmaksas plānu uzkrātajiem procentiem par Valsts kases aizdevumu (laika posmam no 1. marta).
Kā jau ziņots iepriekš, Eiropas Komisija piektdien pēc vairāku mēnešu izvērtēšanas nolēma atbalstīt Latvijas valdības lēmumu ieguldīt airBaltic pamatkapitālā līdz 250 miljoniem eiro, lai palīdzētu pārvarēt COVID 19 krīzi. Eiropas Komisijas konkurences politikas viceprezidente Margreta Vestagere sacīja, ka airBaltic rekapitalizācija palīdzēs uzņēmumam pārvarēt COVID-19 krīzi, kas īpaši skārusi aviācijas nozari.
Pēc Transporta departamenta teiktā, valdības atbalsts palīdzēs veiksmīgāk pārvarēt COVID-19 ietekmi, mazinās negatīvo ietekmi uz aviokompāniju un stabilizēs valsts aviācijas nozari. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits uzsver, ka ir apmierināts ar Eiropas Komisijas lēmumu. «AirBaltic ir un paliek Baltijas aviācijas nozares stūrakmens. Lēmums apstiprina, ka Latvijas valdība ir izvēlējusies pareizo un piemērotāko instrumentu uzņēmuma atbalstam, »sacīja ministrs.
Valdības lēmums ir balstīts uz jauno biznesa plānu, ko izstrādājusi airBaltic. Šis plāns paredz ievērojamu izmaksu samazināšanu, autoparka samazināšanu un darbinieku atlaišanu
airBalic biznesa plāns Destination 2025 Clean paredz 50 Airbus A220-300 lidmašīnu floti, kas nozīmē, ka nākamajos gados darbinieku skaits pārsniegs 2 000. Jaunais plāns paredz samazināt gaisa kuģu parku turpmākajos gados, sākotnēji sākot lidojumus ar 22 Airbus A220-300 lidmašīnām. Jaunais plāns samazina sēdvietu skaitu 2020. un 2021. gadam. Tajā pašā laikā plāns paredz līdz 2023. gada beigām atgriezties 50 Airbus A220-300 lidmašīnu flotē. Iespēja pasūtīt 30 Airbus A220-300 lidmašīnas paliek nākotnē. izaugsme.
Aviokompānijas mazākuma akcionāru dāņu uzņēmēja Larsa Tūsena īpašumā esošā Aircraft Leasing 1 ir nolēmusi nepiedalīties airBaltic pamatkapitāla palielināšanā.
Leave a Reply